PROJEKTY EDUKACYJNE REALIZOWANE W GIMNAZJUM IM. BŁ. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W MODZEROWIE 

1. JAKIE SYMBOLE KRYJĄ SIĘ ZA LICZBAMI W KSIĘDZE NAD KSIĘGAMI?
Czy wiecie, jak wiele jest w tekstach biblijnych matematyki? Jakie symbole kryją się za liczbami? Jakim system miar posługiwali się ludzie opisywani w Biblii? Na te i inne pytania poszukacie odpowiedzi podczas realizacji w/w projektu.
matematyka, religia

2. BÓG W MUZYCE
Celem projektu jest zaprezentowanie historii obecności Boga w muzyce. Czy to, że tworzymy muzykę jest dowodem na istnienie Boga, czy to coś normalnego? Uczniowie mają również za zadanie znaleźć niebezpieczeństwa okultystyczne istniejące w niektórych rodzajach muzyki, ukazać ich działanie oraz wskazać konkretnych wykonawców takiej muzyki. Efekty swych poszukiwań uczniowie przedstawią w formie prezentacji audiowizualnej.
muzyka, religia

3. CZY POEZJA MOŻE STAĆ SIĘ INSPIRACJĄ DLA TWÓRCÓW POLSKIEJ MUZYKI ROZRYWKOWEJ?
Celem projektu jest określenie przez ucznia wpływu tekstów poetyckich różnych epok na współczesną muzykę rozrywkową.
język polski, muzyka

4. „NASI STARSI BRACIA” – ŚWIĘTA I OBYCZAJE ŻYDOWSKIE
historia, sztuka

5. WELCOME TO NEW YORK CITY!
Celem projektu jest przygotowanie wycieczki po Nowym Jorku prezentującej liczne atrakcje turystyczne i ciekawe miejsca warte zobaczenia. Projekt służy poznaniu obyczajów, kultury i codziennego życia Nowojorczyków. Efekty pracy zostaną zaprezentowane w formie pokazu multimedialnego.
język angielski, informatyka

6. SPOSOBY ODŻYWIANIA SIĘ HOBBITÓW – ZDROWA DIETA W SHIRE?
Uczniowie podczas realizacji tego projektu przeanalizują styl życia i dietę preferowaną w Hobbitonie pod kątem zasad zdrowego odżywiania się oraz przeprowadzą akcję promującą zdrowe odżywianie. W ramach projektu ogłoszony zostanie również konkurs literacki na temat umiłowania jedzenia wśród Hobbitów. Zapraszamy literatów i przyrodników, którzy należą do grona wielbicieli literatury fantastycznej J.R.R. Tolkiena.
język polski, biuologia

7. CZYM NAS STRASZĄ? HISTORIA FILMOWEGO HORRORU
Celem projektu jest ukazanie różnych rodzajów filmowego horroru wraz z jego ewolucją na przestrzeni dziesiątków lat.
język polski

8. „PRZYSZŁA KRYSKA NA MATYSKA” . O PRZYSŁOWIACH I POWIEDZENIACH SŁÓW KILKA
Celem projektu jest poznanie genezy wybranych przysłów i powiedzeń.
język polski

9. MICKIEWICZ ZNANY I NIEZNANY
Celem projektu jest przedstawienie biografii Adama Mickiewicza z uwzględnieniem ciekawych mało znanych faktów z jego życia.
Język polski

10. „ CZY TO BAJKA, CZY NIE BAJKA? MYŚLCIE SOBIE, JAK TAM CHCECIE. A JA PRZECIEŻ WAM POWIADAM ……”.
PISZEMY I ILUSTRUJEMY BAJKĘ DLA DZIECI Celem projektu jest napisanie bajki dla dzieci oraz zilustrowanie jej według własnej kreatywnej koncepcji
Język polski

11. CZY MAM TALENT? INSCENIZACJA WYBRANEJ BAJKI W JĘZYKU NIEMIECKIM Projekt obejmuje tematy z języka niemieckiego.
język niemiecki

12. ODKRYCIA BIOLOGICZNE, KTÓRE ZMIENIŁY ŚWIAT
Cele projektu. Uczeń: -przedstawia wybrane odkrycia biologiczne, -uzasadnia ich znaczenie. Forma prezentacji: prezentacja multimedialna, plakat, album lub inna zaproponowana przez ucznia forma.biologia

13. ZIELONO MI – SZTUKA TWORZENIA ZIELNIKÓW
Zbieractwo i kolekcjonerstwo okazów flory było od dawna łączone z formą hobby i wyrazu wrażliwości na otaczającą przyrodę. Nauki przyrodnicze wykorzystały sztukę dekoracyjnego utrwalania roślin do celów edukacyjnych. Współcześni botanicy, pomimo nowoczesnych technik tworzenia, kopiowania i utrwalania obrazów nadal gromadzą i opisują okazy tworząc zielniki. Celem projektu jest zapoznanie uczniów z podstawowymi technikami zbierania i utrwalania okazów roślinnych, rozpoznawania gatunków z wykorzystaniem kluczy oraz sztuką prezentacji roślin w formie zielnika. Motywy roślinne są także częstą formą zdobienia wykorzystywaną chociażby w technice decoupage. Uczniowie w ramach projektu wykonają własne obrazy decoupage wybranych gatunków roślin tworząc ścienny zielnik dekoracyjny.
biologia, sztuka

14. PIĘKNA MATEMATYKA, CZYLI GEOMETRIA W SZTUCE
Cel projektu: Poszukiwanie związków matematyki z dziedzinami sztuki (parkietaże, mozaiki, rozety) Narzędzia: Geogebra, PowerPoint, aparat fotograficzny.
matematyka

15. GEOGEBRA DLA KAŻDEGO
GeoGebra jest darmowym, dynamicznym programem wspomagającym nauczanie i uczenie się matematyki na wszystkich poziomach edukacji. Głównym celem projektu jest zaznajomienie uczniów z zasobami edukacyjnymi, które można znaleźć na stronie GeoGebraWiki oraz GeoGebraTube oraz zdobycie przez nich nowych umiejętności sprawnego posługiwania się programem GeoGebra przydatnych do rozwiązywania różnego rodzaju problemów matematycznych. Efekty swojej pracy uczniowie zaprezentują na lekcjach matematyki oraz opublikują na stronie szkoły w formie plików ggb.
matematyka

16. ŚLIMAKI I DRZEWA W PITAGOREJSKIM LESIE, CZYLI NA TROPIE TWIERDZENIA PITAGORASA
Głównym celem projektu jest zaznajomienie uczniów z zasobami edukacyjnymi dotyczącymi drzew pitagorejskich oraz Ślimaka Teodorosa, które można znaleźć w różnych źródłach, w tym w Internecie (zdjęcia, sposób powstawania, …) oraz zdobycie umiejętności posługiwania się programem GeoGebra do stworzenia własnego drzewa pitagorejskiego w tym programie. Efekty swojej pracy uczniowie zaprezentują na zajęciach Kółka matematycznego oraz przekażą nauczycielowi matematyki w formie plików ggb do wykorzystania na lekcjach.
matematyka

17. LICZBY ZNANE I NIEZNANE- CIĄG LICZB FIBONACCIEGO
Projekt ma na celu zapoznanie się uczniów z zagadnieniami dotyczącymi własności liczb Fibonacciego oraz zainspirowanie ich do poszukiwań w celu pogłębienia wiedzy związanej z tym ciągiem liczb. Efekty pracy: prezentacje multimedialne, wystawa eksponatów roślin i owoców powiązanych z liczbami Fibonacciego.
matematyka

18. SZUKAMY SYMETRII W PRZYRODZIE
Cele projektu to przede wszystkim pełniejsza realizacja treści zawartych w podstawie programowej dotyczących symetrii – uporządkowanie, uzupełnienie i podsumowanie wiadomości z zauważeniem symetrii występujących obok nas, czyli w przyrodzie, by łatwiej było zrozumieć na czym symetria polega i jak ją wykorzystujemy w życiu codziennym oraz w dziedzinie matematyki. W trakcie prac nad projektem będą wykorzystywane nowoczesne technologie informatyczne (programy: GeoGebra, Prezi, …) .Prezentacja projektu odbędzie się na forum klasy/szkoły.
matematyka

19. PLATON I JEGO BRYŁY
Projekt ma za zadanie przygotować uczniów do zdobywania wiedzy teoretycznej i praktycznej, w tym informatycznej. W trakcie trwania projektu uczniowie zapoznają się z życiorysem Platona, poszerzą swoją wiedzę na temat brył o wielościany foremne. Narysują siatki z wykorzystaniem programu PolyPro i wykonają modele brył platońskich różnymi technikami. Prace swoje zaprezentują w formie pokazu multimedialnego oraz prezentacji wykonanych siatek raz modeli wielościanów foremnych.
matematyka

20. APTEKA DAWNIEJ I DZIŚ
Projekt przedstawia aptekę dawniej i obecnie, informuje o klasyfikacji lekarstw i postaciach ich występowania. Przedstawia również dawne i współczesne metody leczenia, informuje o prostych sposobach leczenia z wykorzystaniem medycyny ludowej.
Biologia, chemia

21. TRZYMAJ FORMĘ
Projekt przedstawia zasady zdrowego stylu życia z uwzględnieniem aktywności fizyczne. Przedstawia wpływ uzależnień na aktywność oraz propaguje zasady zdrowego żywienia. Ocena stanu zdrowia na podstawie współczynnika BMI. Walka z otyłością przed odpowiednią diętę i aktywność fizyczną.
Wychowanie fizyczne, biologia

22. CZY WIESZ CO JESZ GIMNAZJALISTO?
Projekt przedstawia zasady zdrowego odżywiania w grupie wiekowej 13-15 lat. Propaguje zdrowe produkty, uczy jak korzystać z etykiety informacyjnej produktów spożywczych.
Wychowanie fizyczne, biologia

23. CHEMIA W DOŚWIADCZENIACH – CZY TO MAGIA?
Projekt przedstawia ciekawe doświadczenia chemiczne, wyjaśnia właściwości chemiczne substancji i przemiany, którym one ulegają. Ukazuje również reakcje chemiczne w życiu codziennym.
chemia

24. WODA JAKO ZACZAROWANA SUBSTANCJA
Projekt przedstawia wodę jako substancję warunkującą życie na ziemi. Omawia budowę, właściwości wody problem jej zanieczyszczenia oraz sposoby jej oczyszczania i uzdatniania.
biologia, geografia

25. „EQUES POLONUS SUM” – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE (SZYCIE STROJU SZLACHECKIEGO)
Cel: Promowanie tradycji i kultury szlacheckiej wśród uczniów.
historia, WOS

26. ĆWICZ I ROZWIJAJ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI W ULUBIONEJ DYSCYPLINIE SPORTU
Cel: Przygotowanie i przeprowadzenie treningu piłki nożnej.
wychowanie fizyczne

27. JAK ZOSTAĆ MASTERCHEFEM? POZNAJEMY KULINARNE SMAKI KRAJÓW NIEMIECKOJĘZYCZNYCH
Projekt obejmuje tematy z języka niemieckiego.
język niemiecki

28. W CIENIU FUDŻI
Celem projektu jest przybliżenie uczniom kultury kraju kwitnącej wiśni- Japonii. Opiekun: Joanna Jakubecka – nauczyciel geografii

29. W ŚWIECIE GWIAZD – SŁOŃCE
Celem projektu jest nauka obserwacji Słońca oraz poznanie przez uczniów informacji dotyczących procesów zachodzących na naszej najbliższej gwieździe.
geografia

30. CZY ZNASZ NASZ KRAJ? ZAGADKI GEOGRAFICZNE
Celem projektu jest zgromadzenie przez uczniów ciekawostek dotyczących naszego kraju i przeprowadzenie na ich podstawie konkursu.
geografia

31. Dlaczego warto uczyć się języka angielskiego?
Celem projektu jest ukazanie zalet i korzyści z nauki języka angielskiego w formie prezentacji multimedialnej
Język angielski

32. Historia i kultura Wielkiej Brytanii
Celem projektu jest ukazanie walorów, tradycji i kultury Anglii.
Język angielski