Punkt Przedszkolny

Home / Punkt Przedszkolny


TYDZIEŃ 21.06.20 – 26.06.20

WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE

RYTMIKA

TANIEC

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA – ZAJĘCIA MATEMATYCZNE

Ćwiczenia matematyczne 🙂
Liczyć można wszędzie i na różne sposoby! 😃
Dzisiaj przedstawiamy kilka ciekawych pomysłów na naukę matematyki poprzez zabawę. Spróbujcie je wykonać ze swoimi dziećmi. Matematyka wcale nie musi być trudna!
Rozpoczynając ze swoim dzieckiem przygodę z matematyką, przede wszystkim należy pamiętać, że na wszystko jest czas i każde dziecko rozwija się inaczej. Nie przyspieszajmy niczego na siłę. Postarajmy się, żeby nauka matematyki w sposób naturalny wkradła się do codziennych czynności i zabaw, wówczas dziecko we własnym tempie przyswoi sobie niezbędną wiedzę
1. Wyklejanki/Prace plastyczne
Możemy przygotować pomoce edukacyjne wcześniej albo wykonywać je razem z dzieckiem. Na wydrukowany bądź namalowany przez dziecko szablon przyklejamy dodatki w takiej liczbie, jaką wskazuje wylosowana cyfra. Może to być doklejanie oczu potworom, kropek biedronce, gałek lodów w rożku, piór ptakowi czy pestek arbuzowi.
2. Liczenie ze smakiem
Kto powiedział, że do nauki liczenia nie można włączyć zmysłu smaku? Na podwieczorek przygotujmy kilka miseczek z różnymi smakołykami: rodzynkami, pestkami dyni, kawałkami owoców. Dziecko wybiera kartę i kładzie sobie (do jogurtu, na talerzyk albo prosto do buzi) tyle wybranego smakołyku, ile wynosi wartość wylosowanej cyfry. Jest to motywacja do szybkiego zrozumienia, która cyfra oznacza mniej, a która więcej.
3. Wyszukaj i policz
Do tej zabawy dobrze jest mieć przygotowany stały zestaw pomocy edukacyjnych. Mogą to być guziki czy koraliki w określonych kolorach albo wydrukowane szablony. Rozkładamy je na stoliku i prosimy o odnalezienie i policzenie np. czerwonych koralików, zielonych guzików, pszczółek czy biedronek. Na koniec dziecko ma odnaleźć kartę z cyfrą odpowiadającą ilości.

4. Wesołe plansze pokazowe- dzieci kolorują liczbę jaka wskazuje np. ilość zwierzątek na obrazku.
5. Nawlekanie koralików
Dziecko losuje kartę, a następnie nawleka na sznurek czy rzemyk odpowiednią liczbę koralików.
6.Sortowanie
Przygotowujemy 10 miseczek, kubeczków czy rolek po papierze toaletowym; numerujemy je kolejno. W osobnym pojemniku trzymamy przedmioty, które będą segregowane. Mogą to być guziki, kasztany, patyczki czy jakiekolwiek inne skarby. Dziecko wrzuca do środka liczbę przedmiotów odpowiadającą cyfrze podanej na pojemniku.
7.Przyczepianie kamerek
Do kartki z wydrukowaną cyfrą dziecko przypina tyle klamerek do bielizny, ile wskazuje cyfra. Grzbiety klamerek możemy pokolorować na taki kolor jak cyfra na kartce. To ułatwi sortowanie.
8. Rysowanie paluszkiem
Do pudełka (np. po butach) wsypujemy piasek. Losujemy kartę i prosimy dziecko, żeby narysowało paluszkiem w piasku kształt wylosowanej cyfry.
9.Nauka z muzyką
W naukę liczenia przez zabawę włączmy również zmysł słuchu. Ile razy uderzyłam łyżką w garnek? Ile razy klasnęłam? Ile razy klepnęłam cię w kolano czy plecy?
10.Paluszek i główka
Na kartce w pionie wpisujemy kolejno cyfry, obok każdej rysujemy głowę gąsienicy. Zadaniem dziecka jest domalowanie paluszkiem zamoczonym w farbie takiej liczby brzuszków, jaką wskazuje cyfra. Pierwsza gąsienica będzie bardzo krótka, ostatnia bardzo długa. To ćwiczenie wykonane do końca świetnie ukaże dziecku różnice pomiędzy poszczególnymi cyframi, podziała na wyobraźnię.

REALIZACJA PROGRAMU PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO

MALI RATOWNICY🚑
Dzisiaj mała powtórka🙂, a także jak poradzić sobie z pierwsza pomocą przedmedyczną podczas małych wypadków które mogą sie przytrafić w wakacje🙂

TYDZIEŃ 15.06.20 – 19.06.20

WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE

Konspekty-15.06-19.06

LOGORYTMIKA

TANIEC

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA – ZAJĘCIA TEATRALNE

KÓŁKO TEATRALNE
Dzisiaj dla wszystkich małych i większych aktorów proponujemy wykonanie kukiełek.
Kukiełki wykorzystywane są podczas wystąpień prezentowanych przez Teatr Lalek.
Teatr lalek to taki rodzaj teatru, w którym zamiast aktorów w spektaklach grają lalki.
Głównym środkiem wyrazu jest lalka teatralna animowana przez aktora-lalkarza, najczęściej ukrytego za parawanem, czasem występującego razem z lalką na scenie. Lalki mogą też być poruszane przez mechanizm (mechaniczny teatr lalek). Podstawowe typy lalek teatralnych: pacynka, kukiełka, jawajka, marionetka, lalka cieniowa.
W Linku poniżej pokazane jest jak można wykonać kukiełkę w domu. To świetna zabawa dla całej rodziny !
https://www.youtube.com/watch?v=gAEDQiDJVco

https://www.youtube.com/watch?v=o_ALbo2e02c

https://www.youtube.com/watch?v=0arp32Xlnrc

Zachęcamy także do obejrzenia przedstawienia z wykorzystaniem kukiełek, pacynek 
https://www.youtube.com/watch?v=bV2aJEEU8ig

REALIZACJA PROGRAMU PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO

MALI RATOWNICY🚑
Dzisiaj mała powtórka🙂, a także jak poradzić sobie z pierwsza pomocą przedmedyczną podczas małych wypadków które mogą sie przytrafić w wakacje🙂

TYDZIEŃ 08.06.20 – 12.06.20

WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE

pp KONSPEKT-ZAJĘĆ-Poniedziałek      pp KONSPEKT-ZAJĘĆ-Wtorek       pp KONSPEKT-ZAJĘĆ-Środa     pp KONSPEKT-ZAJĘĆ-Czwartek     pp KONSPEKT-ZAJĘĆ-Piątek

RELIGIA

op pp L-Lud-Boży.

J. ANGIELSKI

Hello! Rozpoczynamy powitanką:

Nie dawno powtarzaliśmy temat o domu oraz jego wnętrzu. Dzisiaj nowy temat: On, in, under czyli określenia położenia: na, w, pod.
Na początku film wyjaśniający:

Aby poćwiczyć te słówka można wykorzystać przedmioty znajdujące się w domu – rodzic wskazuje konkretny przedmiot a dzieci określają ich położenie używając poznanych słów – on, in, under
Oraz drugiej części piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=uDGwhiwwxXA

Na pożegnanie: https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

LOGORYTMIKA

RYTMIKA

TYDZIEŃ 01.06.20 – 05.06.20

RYTMIKA

J. ANGIELSKI

Hello!
Rozpoczniemy od krótkiej piosenki powitalnej:

Dzisiaj dzieci poznają pomieszczenia w domu: kitchen, living room, bedroom, bathroom , dining room
Zapraszam do nauki z piosenką:

WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE    pp konspekty-pp-01.06-05.06

REALIZACJA PROGRAMU PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO

MALI RATOwNICY🚑
Dziś dowiemy się, co robić gdy poparzymy się silnie żrącą substancją. Przeczytajcie krótką historyjkę oraz wykonajcie ćwiczenie🙂

RE

 

DZIEŃ RODZINY
Witamy Was w ten piękny ranek, dzisiaj dzień pełen niespodzianek. Tyle przygód czeka nas- Pierwszy czerwca – Wstawać czas! Dzisiaj święto wszystkich dzieci, niech waszych sercach słonko świeci. A na dodatek świętujemy Dzień Rodziny i mamy nadzieję, że spędzicie wspólnie cudowne godziny. Czas zabawy dziś panuje, każda buzia się raduje. Co zrobicie dzisiaj z rodzicami? Mamy dla Was niespodzianki i miłego dnia wam życzyć chcemy

ATRAKCJA 1:
Dzisiaj jest dzień wyjątkowy, a na taką okazję idealne będą lody. Włoskie, w waflu, ma patyku, do wyboru ich bez liku. Truskawkowe, śmietankowe, kakaowe i smerfowe. Smaki wszelkie dla ochłody, więc zróbcie wspólnie domowe lody!
https://www.youtube.com/watch?v=76o7XoggK_s

ATRAKCJA 2:
Mamę, tatę, brata, siostrę, weź za rękę no i w drogę. Czy to słońce czy deszczyk lekki pada, na spacer się wybierzcie nawet z samego rana. Podziwiajcie wiosnę, kwiaty, drzewa, a w waszych serduszkach niech radość rozbrzmiewa.

ATRAKCJA 3:
Czasem rodzina idzie do kina, a wy możecie kino zrobić w domu. Obejrzyj bajkę z mamą i tatą. Z okazji święta rodzin i wszystkich dzieci- pyszny popcorn do was leci. A może owoce smaczne i zdrowe? Na bajkę zaraz będą gotowe. Usiądźcie już teraz wygodnie na kanapie, włączcie bajkę lub przedstawienie, każdy na przekąskę też się załapie.
Owocowe szaszłyki: https://www.youtube.com/watch?v=NpYhffZX7So

ATRAKCJA 4:
Moje nogi lubią tańczyć i nic nie poradzę na to, potańcz ze mną mamo, tato! Zatańcz dzisiaj z mamą, może tata też zatańczy? Bawcie się wesoło do woli, niech was po zabawie aż noga boli.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

ATRAKCJA 5:
Usiądź z Twoim tatą, mamą i zbudujcie dziś co chcecie. To jest pewne, że w rodzinie świetnie bawić się będziecie. Wszystko piękne, kolorowe: zieleń, błękit, biel, różowe – klocki małe, duże, wielkie. Dbajcie o detale wszelkie. Jest też garaż i przedszkole, pociąg i tor wyścigowy. Moglibyśmy wciąż budować i wymyślać, konstruować. Bo na klocki chęć nie mija!

ATRAKCJA 6:
Zróbmy taki eksperyment – i przygotujcie książek cały asortyment. Dziś teatrzyk wy zrobicie – może dziadków zaprosicie. Mama będzie dziś królową – choć na co dzień jest na pewno. Tata rycerzem na koniu zostanie i dla Ciebie rola się znajdzie ważna niesłychanie.

ATRAKCJA 7:
Weźcie album pełen zdjęć, gdzie wspomnień czar ukryty jest. Obejrzyjcie, wspominajcie i o jednym pamiętajcie: róbcie sobie dzisiaj zdjęcie – najwspanialszej rodziny na całym świecie. Wyślijcie zdjęcie do nas, aby pokazać jak lubicie spędzać wolny czas. A jeśli macie tylko ochotę, to mamy też dodatkową robotę. Kolorowe kredki niech pójdą w ruch, a portret rodzinny powstanie w mig.

TYDZIEŃ 25.05.2020 – 29.05.2020

RYTMIKA

PIERWSZA POMOC – REALIZACJA PLANU PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO

MALI RATOWNICY🚑
Za oknem piękna wiosna🌷🌸🌻, słońce☀️, śpiewają ptaszki, a także pojawiają się różne owady🐝🦟
Pszczoły, osy, szerszenie – dlatego warto znać pierwszą pomoc przy użądleniach. Jak się zachować, gdy dojdzie do użądlenia przez pszczołę lub osę? Odpowiedzi znajdziecie poniżej😉
Zapraszam do przeczytania tekstu przez rodziców i wykonania ćwiczenia😊
Pozdrawiam😊

WYCH. PRZED.  pp konspekty-pp-25.05-29.05

RELIGIA  O-Ołtarz

J. ANGIELSKI

 

TANIEC

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA

Zapraszamy do twórczych zabaw , oraz eksperymentów.

Pierwszą propozycją jest MALOWANIE PIANĄ
Sztuka i twórczość artystyczna daje nam wiele możliwości ekspresji. Wyrażanie swoich emocji w sztuce pozwala się wyciszyć, zrelaksować oraz sprawia wiele radości ☺️
Proponujemy Wam tworzenie obrazów za pomocą piany.
Do zabawy potrzebny jest:
duży biały brystol, kilka szklanek, woda, płyn do mycia naczyń, słomki, farby lub barwniki.
Do szklanek z wodą nalewamy odrobinę płynu do mycia naczyń oraz farby lub barwnik. Płyn z farbą dokładnie mieszamy i gotowe „barwne mieszanki” ustawiamy w kilku miejscach na białym brystolu. Następnie dziecko poprzez słomkę dmucha do każdej ze szklanek tworząc olbrzymie ilości kolorowej mieniącej się piany.

Za oknem kwiaty , które możemy wykorzystać do super eksperymentu
Do naszego eksperymentu będą potrzebne:
– białe kwiaty, np. tulipany,stokrotki
– woda,
– barwnik spożywczy lub farba.
Do szklanki/ pojemnika wlewamy wodę, następnie dodajemy ulubiony kolor farbki lub barwnika – mieszamy, aby woda była zabarwiona. Do kolorowej wody wkładamy naszego kwiatka i czekamy.

Kolejnym eksperymentem który możemy wykonać w domu jest TĘCZA Z CUKIERKÓW.
Do tego eksperymentu wystarczą: biały talerz, opakowanie kolorowych cukierków i odrobina wody. Wykładamy cukierki na talerzu tak, by tworzyły koło. Polewamy wodą, czekamy chwilę i… gotowe!

Następny eksperyment to MIESZANIE KOLORÓW.
Eksperyment pokazuje, w jaki sposób, mieszając podstawowe kolory, możemy stworzyć inne. Potrzebne będą: naczynia (np. słoiki), woda, oliwa i barwniki do żywności. Wlewamy wodę tak, by zajmowała ½ naczynia. Następnie zabarwiamy ją. Pozostałą przestrzeń uzupełniamy oliwą i dodajemy drugi kolor. Słoiczki zakręcamy. Przy potrząsaniu kolory się mieszają, potem wracają na swoje miejsce. Proste, prawda?

Kolejnym eksperymentem jest DMUCHANIE BALONÓW
Do tego eksperymentu potrzebne będą: balony, butelki, ocet winny i soda oczyszczona. Wsypujemy odrobinę sody do balonika (za pomocą lejka lub uciętej butelki). Do pustych butelek wlewamy ocet winny i odrobinę barwnika. Nakładamy balon na butelkę i obserwujemy, jak się napełnia

I na koniec MEDUZA W BUTELCE
Potrzebne będą: butelka, niebieski barwnik do żywności, woda i folia spożywcza. Folię tniemy na kawałki i formujemy z niej coś na kształt meduzy. Wlewamy do butelki wodę i odrobinę barwnika. Następnie umieszczamy tam meduzę, zakręcamy i gotowe!

TYDZIEŃ 18.05.2020 – 22.05.2020

RYTMIKA

WYCH. PRZED.  pp konspekt-pp-1805-22.05

RELIGIA  op religia N-niebo

J. ANGIELSKI

TANIEC

REALIZACJA PLANU PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO

MALI RATOWNICY🚑
Drogie dzieci😊
Dziś przypomnimy sobie numery alarmowe – dlaczego powinnismy je znać i do czego służą⁉️🆘. Dowiecie się również jak powinna wyglądać prawidłowa rozmowa przez telefon📞z pracownikiem dyspozytorni. Posłuchajcie opowiadania, a następnie wykonajcie kilka ćwiczeń😊

TYDZIEŃ 11.05.2020 – 15.05.2020

RYTMIKA

WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE

pp – Na łące

LOGORYTMIKA

J. ANGIELSKI

REALIZACJA PLANU PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO

MALI RATOWNICY🚑
Dziś przypomnimy sobie jak wygląda pozycja boczna bezpieczna🙂 Spróbujcie wykonać ją na swoim bracie lub siostrze. Myślę, że na pewno pamiętacie ją z zajęć, a jeżeli nie to poniżej przedstawiam Wam instrukcję🙂

TYDZIEŃ 04.05.2020 – 08.05.2020

WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE

pp karty pracy Kolory

LOGORYTMIKA

Zajęcia kreatywne

TANIEC

TYDZIEŃ 26.04.2020 – 30.04.2020

WYCH. PRZEDSZKOLNE

pp Czysty świat

J. ANGIELSKI

REALIZACJA PLANU PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO

MALI RATOWNICY🚑
Zapraszamy Was do zapoznania się jak postępować w przypadku ugryzienia przez psa? Przeczytajcie poniższa historyjkę oraz rozwiążcie zadanie🙂

TYDZIEŃ 20.04.2020 – 24.04.2020

WYCH. PRZEDSZKOLNE

Zdrowie PP

J. ANGIELSKI

REALIZACJA PROGRAMU PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO

MAŁY RATOWNIK
Dziś zachęcamy Państwa do poświęcenia chwili na przeczytanie dzieciom krótkiego opowiadania na temat OPARZEŃ🔥, który znajduje się w załączonych zdjęciach poniżej, a następnie wykonanie kilku ćwiczeń, które również znajdują się na zdjęciach❗️

TYDZIEŃ 15.04.2020 – 17.04.2020

WYCH. PRZEDSZKOLNE

PP ZAJĘCIA Wiejskie zwierzęta

RELIGIA – Wjazd-do-Jerozolimy_kolorowanka-1 (5)           Wjazd-do-Jerozolimy_znajdź-różnice (1)

J. ANGIELSKI

PISANKOWE KARTY PRACY

TYDZIEŃ 06.04.2020 – 08.04.2020

WYCH.PRZEDSZKOLNE

Wielkanoc Punkt przedszkolny

Zajęcia taneczne

ZAJ. RUCHOWE

Poniżej przedstawiamy kilka prostych ćwiczeń🤸‍♂️💪 do wykonania w domu🏡 w celu korygowania wady stóp – płaskostopia👣

TYDZIEŃ 30.03.2020 – 03.04.2020

Wychowanie przedszkolne – Wiosna  

ptaki – Przedszkolaki

Logorytmika – logorytmika

J. ANGIELSKI

ZABAWY TANECZNE

TYDZIEŃ 23-27.03.2020

REALIZACJA PLANU PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO

MALI RATOWNICY🚑
Zadławienie to zamknięcie dróg oddechowych przez ciało obce, do którego może doprowadzić np. szybkie, łapczywe spożywanie pokarmów czy połknięcie przez dziecko małego przedmiotu. Zadławienie jest stanem zagrożenia życia, z którym można się spotkać na co dzień. Zapraszam do zapoznania się z udzielanie pierwszej pomocy w takim przyladku🙂

Mamy świadomość, że wytłumaczenie dzieciom dlaczego tak długo muszą zostać w domach, nie mogą spotykać się z przyjaciółmi chodzić do przedszkola może być dla rodziców trudne. Dlatego prezentujemy Państwo „Historię Koronawirusa” wersję dla dzieci. Pamiętajmy jak ważne jest to, aby ten czas spędzać w domu. Dbajmy o siebie i swoich najbliższych, stosujmy się wszyscy do zaleceń Ministerstwa Zdrowia.
#zostańwdomu